Dobrý den,
měla bych dotaz ohledně insolvence, kdy je určen splátkový kalendář. Upravujeme a vyvíjíme mzdový software a vyskytla se nám situace, kdy měl zaměstnanec insolvenci a měl určenou pravidelnou částku, která se mu strhávala z platu/mzdy na insolvenci. Ale vzhledem k tomu, že byl nemocný a neměl tento měsíc žádný příjem, ale zaměstnavatel tuto srážku nepřestal evidovat a odeslal, tím se dostal se zaměstnanec touto srážkou dostal do dluhu.
Má v tomto případě, kdy má zaměstnanec se zaměstnavatelem domluvené strhávání z výplaty, zaměstnavatel povinnost za tohoto zaměstnance tuto srážku odesílat a vytvářet zaměstnanci u něj dluh? Nebo má zaměstnanec povinnost si ohlídat, aby bylo z čeho srážet a v tomto případě poslat povinnou částku sám? Je v tomto případě možné porušit splátkový kalendář a odeslat nižší částku než je běžná splátka?
Děkuji za odpověď.
Dobrý den, plnění splátkového kalendáře, stejně tak jako plnění dalších povinností po schválení oddlužení tíží dlužníka (srov. § 412 IZ). Pokud se dlužník dostane do problémů s plněním splátkového kalendáře, může insolvenční soud z důležitých důvodů na návrh dlužníka nebo IS rozhodnout o přerušení průběhu oddlužení až na 1 rok nebo může na návrh dlužníka rozhodnout o jeho prodloužení až o 6 měsíců (srov. § 412b IZ).
S pozdravem JUDr. Pavel BERGER, advokát, insolvenční správce